Idag tog jag mig till vårdcentralen.

publicerat i Allmänt;
När man har varit förkyld med rosslig hosta i ca 3 veckor, varit trött och haft onda känningar i lungorna stundtals som tillsist övergår i tung andning, då är det dags att ta ett besök på vc. 
Så imorse åkte jag iväg på dropin tid. Efter lite tester och provtagning så visade det inget ovanligt. Dock kunde läkaren se och höra att jag hade det tungt med andningen. 
Fick hostmedicin, värktabletter och ventolin (astmapuffar) som ska tas i några dagar. Så nu hoppas vi på att det blir bättre annars blir det återbesök om en vecka. 
 
Är väl bekant med den här diskusen med medicin för luftrören. Här aldrig tagit det själv men den är vanlig på jobbet och jag vet precis hur det fungerar.
Hoppas den hjälper och underlättar för mig!
 
Imorse åkte barnen med mormor till fastlandet! 
De kommer få det så mysigt och ha kul med familjen Larsson i 5 dagar. Men jag saknar dem redan. Så tyst i huset ! Men dagarna kommer gå så fort och snart är de hemma igen. 
 
Nu ska jag vila och hoppas på att snart vara på benen ordentligt.
 
Kram 

Kommentera inlägget här :