Gotländsk historia-promenad.

publicerat i Allmänt;
Vilka härliga dagar vi haft med sol och värme!
Idag är det dock kallt igen och jackan åkte på imorse på morgonpromenaden.
Jag och Daniel passade på att kolla in lite historia på dagens runda. Det finns så mycket fornminnen och gamla platser på Gotland så varför inte passa på att läsa lite om detta när man ändå går förbi dessa platser.
 
Först tog vi en sväng förbi klangstenen. Riktigt häftig och underligt hur den använts och kommit dit.
 
Sen vidare till
 
 
Jag planterade lite blommor häromdagen. 
 
Igår efter jobbet pausade jag en stund på stranden, bäddade ner mig i en sandgrop och sov i 45 minuter. Underbart!!
 
 
Idag regnar det så vi håller oss inne och myser. Ikväll ska vi käka amerikanska pannkakor 😋
 
Jag har köpt nya skor. Bästa köpet någonsin! Fantastiskt sköna!!
 

Kommentera inlägget här :