Stockholm ...

publicerat i Allmänt;
Nu ska jag försöka summera Stockholmshelgen som varit fantastiskt på alla sätt och vis.
 
Redo för att åka till flyget...
 
Upp upp och iväg...
 
Vi var framme i Stockholm redan på förmiddagen. Jimmy och Sandra skulle ansluta sig till oss runt kl 18. Så jag och Daniel fick ett par timmar på stan själva . Vi strosade runt i gamla stan och gick i affärer på Drottninggatan. Hu va det knöt sig i magen när vi gick förbi där lastbilen körde in i Åhléns och mejade ner människor på gågatan . Vi gick där han körde fram med lastbilen. Jag såg bilderna från nyheterna i mitt huvud där människor sprang för sina liv och lastbilen rusade fram. Alla dessa människor som nu gick där vi gick. Så mycket folk. Måste ha varit precis lika mycket människor på stan den dagen. Helt ofattbart att inte fler blev skadade när det hände. Många tankar och funderingar... 
 
Men vi hade det trevligt...
Käkade lunch och myste i solen..
 
 
 
På kvällen checkade vi in på hotellet med Jimmy  och Sandra. Gjorde oss redo och gick och käkade på rich.. radioprataren Anders Timells restaurang.
 
 
Jag blev riktigt lycklig när jag upptäckte att vårat hotells inredning såg ut precis som serien i outlander. Skottland från golv till tak. Älskar!!!
 
 
 
På lördagsmorgonen tog vi djurgårdsbåten ut till Djurgården. Strosade runt och gottade oss.
 
Käkade lunch på olearys.
 
På eftermiddagen tog resten av sällskapet en tupplur på hotellet. Jag ville ut i solen så jag vandrade runt slottet och satte mig på stortorget och tittade på folk och solade. Jättemysigt..
 
Redo för Daniels överrasknings present från Jimmy o Sandra. Vilket visade sig vara en kväll på Wallmans salonger. Underbart; fantastiskt och så kul.
 
 
 
 
Fyra -rätters- middag bjöds vi på. Det här var en av förrätterna. Allt va så gott och jag hade inte tid att fota alla rätter. 
 
Har ni inte varit på Wallmans så rekommenderar jag det stort. Jättebra show och god mat samt en fantastisk stämning kvällen igenom...
 
Mycket mat och dricka denna helg blev det. Och vi har haft det jätteroligt.
 
Puss och kram
 
Nu på eftermiddagen hade Stina avslutning med nyckelpigakören. Det bjöds på sånger och mat. En jättegod pastasallad bjöd kyrkan på. 
 
Ett jättefint änglaträd hade barnen gjort.
 

Kommentera inlägget här :