trött mamma..

publicerat i Allmänt;

Humöret på min son har varit på botten idag..
Eller ja, inte hela dagen dock.. på förmiddan var allt frid och fröjd, men mot eftermiddagen började det dala och han lyckades få till 2 stora raseriutbrott som bestöd av skrik och gap i ca 1 timme (per utbrott, så 2 timmar skrek han)..
Tänk att en blöt tröja kan orsaka så mycket skrik, de trodde jag inte.. Mitt förslag va då att han skulle byta tröja så slapp han gå och vara blöt, men icke... nej de passade inte..så vi fick höra på hans skrik 1 timma tills han lugnade ner sig med att läsa en bok.
Nästa utbrott kom vid maten då han helt plötsligt skulle blanda mjölk och vatten för att få spökmjölk, vilket inte vi tyckte va nödvändigt.. så skrik och gap i en timma till då...
Har man rätt att blir så trött i huvudet att man skriker åt sitt barn att vara tyst?
Eller är man en dålig mamma då?
Nu har dem äntligen gått och lagt sig så jag hoppas dem sover hela natten så jag kan få vila mitt huvud.
Stina däremot har varit snäll som en liten ängel idag, tack för de..

i helgen ska jag ÄTA godis..
åhh va jag kan längta efter de..

stackars D fick för några kvällar sedan klä på sig vinterkläderna för att gå till affären och handla chips och dip till mig kl 20 på kvällen..
Har man något fel i huvudet då när suget efter något blir så starkt att man styr och ställer över en annan människa som så snällt traskar iväg för att dämpa någon annans sötsug..??
Fast nu e det ju så att D är en chipsälskare av dess like så jag tror inte han va så ledsen över att behöva gå och handla de.. :)
Är även skogstokig i semlor just nu.. har redan hunnit med att klämma 3 stycken inom loppet av 1 vecka..
...............................



oftast är dem så här snälla och sitter fint och lugnt i ett hörn och läser
<3



ÄT mig Ida!!
ja visst, kom hem till mig och jag äter upp dig i 4 tuggor!!
love it..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Julia:

Om man är en dålig mamma för att man skriker åt sitt barn att vara tyst, då är jag en dålig mamma. N-L går mig ofta på nerverna med sitt humör, ikväll kunde jag dock inte hålla mig för skratt när hon i panik sprang i soffan vrålandes "MAMMA!" för att inte Niclas skulle gå in och lägga henne i hennes säng. ;)

Man får försöka ta dem med en nypa salt, men det är lättare sagt än gjort.

Puss puss

2:a kommentar, skriven , av Julia:

Hade vi haft pengarna så hade vi kommit i ett nafs! Men tyvärr så har vi inget pengaträd :(

Alla ungar hade haft så kul tillsammans och vi saknar er massor också!! Puss puss

Kommentera inlägget här :