En flitig dag!

publicerat i Allmänt;
Idag har vi varit ganska flitiga hela familjen!
Började dagen med en skön dusch, kom på senare att jag skulle ha avslutat dagen med en skön dusch ist med tanke på att vi har hållt igång hela dan med att städa!! Men men!!
på fm gick vi till affären och handlade lite, stannade på halva vägen och kollade in alla sniglar som låg i gräset och klättrade på träden.Adam var väldigt intresserad av de slämmiga krypen.. Nej, jag kan också tycka att dom e söta så länge dom inte hamnar under mina fötter så det bara blir mos av dem, och jag får rysningar i hela kroppen och inbillar mig att dem sitter kvar under skon..usch!! Och kan ju säga att det inte är några små sniglar heller, nej dom är säkert 10 cm långa och har ett enormt stort hus på ryggen!! hua!!
Ja ja, nog snackat om sniglarna.


väl hemma igen så lagade vi lite mat, pasta och falukorv, mums.
sen dammsuga.. så nu har vi dammfritt för tillfälet!
Sen bakade jag mina efterlängtade bullar..åhh, så gott! blev ett litet smakprov på de nybakade bullarna och ett kallt glas mjölk.

mums!!!

Sen ska jag erkänna att jag slappade lite i soffan en stund medan Daniel bakade bröd! Härligt att ha en karl som kan fixa färskt och nybakat bröd! <3
Efter lite vila tog jag och bäddade rent i sängen.. längtar efter att få gå och sova och sussa i nybäddade lakan...De e en speciell känsla kan jag lova!
Daniel skurade golven och nu har vi tagit ledigt och har fredagsmys och inspekterar våran nystädade lägenhet :)
jo inte att förglömma, jag tog en välbehövlig promenad nu på kvällskvisten också..riktigt skönt efter en hårt arbetande dag :)

imorgon åker vi en sväng till Åland!
Ska lämna Stina hos farmor en hel dag.. måste medge att jag har lite blandade kännslor över det.. Förut när vi lämnat henne har det bara handlat om några timmar, men nu är det ganska många timmar från ca 08.00 till 16.00.. jag e inte orolig att Maria inte ska klara det, för det gör hon, det är bara jag som e lite nojig och fånig!! Men de kommer säkert gå konon!

Nu ska jag stoppa ner handen i chipsskålen och synda lite!!

puss

Kommentera inlägget här :