tomtar och jul...

publicerat i Allmänt;

idag lämnade vi barnen hos Madde och tog en dag på stan för att kolla in alla tomtar och julsaker som kommit upp i de flesta affärer nu.
Mysigt.. och klappar mig själv lite på huvudet eftersom jag lyckades komma hem utan en enda tomte..
Tyckte att det var dumt att köpa nu innan vi flyttar, kanske är bra och kolla lite först hur mycket plats det finns i nya huset.
Men vi kom dock inte hem utan påsar i alla fall...
Fyndade en tröja på kappahl för 30 kr till mig själv.. lyckliga jag..
Sen blev det 3 rätters lunch på ikea med en skagentoast, kyckling, pommes, beasås och en liten chokladmousse med grädde till efterätt (och allt detta för endast 77 kr)
Mums...
Sen blev det lite shopping på det stora varuhuset..
Lite småsaker blev det i vagnen, men kollade in massa andra saker som vi skulle behöva ha när vi flyttar..
Men man kan inte ta allt på en gång så vi väntar lite med de större inköpen tills vi kommit i ordning i huset.
Sen drog vi vidare till gränby för lite mer affärer..
På vägen hem fick jag för mig att vi absolut skulle åka in på fullerö och kolla lite på alla saker där..
Och oj oj oj säger jag bara... de är en affär i min smak de.. vill ha allt och lite till i den butiken..
Så jag lovar att jag kommer att åka dit så fort jag fått klart för mig vad det är jag behöver inhandla till det nya stället.

Hem till Maria för att käka middag och umgås lite.

Åh nu e vi helt slut efter en hel dag på stan som började med en tidig morgon med barnen kl 5..
Förbannade omställning av klockorna..
Men måste tillägga att vi har en jättebra barnvakt på morgonen när barnen går upp så tidigt.
Han heter herr tv och är mycket omtyckt i detta hus.. <3

Åhh, blev otroligt sugen på en knäckemacka med ost och gurka på...
Men sängen väntar så det blir inget av me det.

natti natti.
kram

Kommentera inlägget här :