Jag är ingen mötesmänniska

publicerat i Allmänt;
Jag går just nu en utbildning genom jobbet inom dokumentation. Tre tillfällen och 3 timmar per pass. Jag tillhör de personer som har sååå svårt att sitta och lyssna och ta in information. Kommer på mig själv ibland med att sitta och tänka på annat och inte alls hänga med på vad personen står och pratar om. Jag försöker verkligen koncentrera mig och säga till mig själv att Nu, nu lyssnar jag... Sen får man några gruppuppgifter och då är helt plötsligt mitt huvud me igen. Varför ska jag ha så svårt med att lyssna?!! Jag vill ju och tycker att det mesta är intressant men hjärnan och öronen hänger inte ihop ibland.. suck.. Men Men, jag kommer nog kunna lära mig det här tillslut ändå 😁
 
 
Att få gå på utbildning och möten inne i stan, på visborg vid region Gotland känns sååå stelt. Alla kostymnissar man ser, alla stora konferensrum , alla kursdeltagare  , blocket och pennan som ligger stelt på bordet och allt uppdukat kaffe med frukt eller kaka gör mig sååå nervös. Vet INTE varför men det blir liksom olustigt i hela kroppen.. Jag har försökt så många gånger att vänja mig vid såna här tillfällen, men jag har nu kommit fram till att jag aldrig kommer bli bekväm med det. Jag är ingen "utbildnings-mötes-människa". Vill inte vara och kommer aldrig att bli.. punkt och slut!!! 
 
Efter utbildningen mötte jag upp Hannah på Öster, vi fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Mest jobb faktiskt!! Men det behövs ibland och det va så behövlig att ventilera lite med någon om just jobbet! 
 
Igår firade vi första advent med ljus och lussebulle..
 
Vi har bakat pepparkakor hos mamma..
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Gott ble de 😉snart slut

Kommentera inlägget här :