Vampyrer...

publicerat i Allmänt;
Har börjat sett serien the vampires diaries på Viaplay . Är inne på säsong 4 av ca 9 och vi är helt fast. Vi kan plöja avsnitt efter avsnitt varje kväll för det är så spännande. Men, nu börjar den här serien förfölja oss i vårat eget hem och snart tror jag på att vi tror att det finns vampyrer på riktigt. Här kommer några exempel .
 
För att skydda sig mot vampyrer kan man äta järnört, som på engelska heter vervaine. Häromdagen sätt jag på toa och fick syn på vår tvål som står på handfatet. 
 
Ser ni vad det står??? Verveine... dock med ett e istället för ett a. Men det är ändå samma ord. Vad är oddsen liksom. ? 
Att jag inte ramlade av toastolen av chock...
Sen kom ju jag på att Daniel fått denna tvål på sjukhuset när han lämnat blod... BLOD... i blodpåsar , som vampyrer äter och som hela tiden finns med i serien. Alltså, nu börjar det bli läskigt...
 
Sen krattade jag trädgården häromdagen. 
Och ni som inte vet hur man på enda sättet dödar en vampyr kommer härmed att få veta de. 
Jo man använder sig av ett trubbigt o vasst föremål som måste vara gjort av trä. Titta vad som fanns i min trädgård. 
Ett trasigt skaft till krattan, perfekt att döda vampyrer med. 
 
 
Antingen är allt detta bara en ren slump eller också så håller jag på att samla på mig saker som skyddar mot vampyrer utan att jag vet om det. De kanske kommer snart och invaderar våran by..men då är i alla fall jag redo.. Eller också så håller jag på att bli knäpp 🤔

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Se int på sån skit kan ju bli "galen" du har väl vitlök me va?

Kommentera inlägget här :