Feberdrömm och längtan..

publicerat i Allmänt;
Jaha,  nu är det min tur! 
Många på jobbet och även här hemma runt omkring har haft typ influensan eller iallafall utdragna förkylningar. 
 
Igår åkte jag till jobbet på eftermiddagen. . Kände mig liten hängig men jobbade ändå. Blev bara värre och värre på kvällen men stod ut den sista timmen med hjälp av mina härliga arbetskamrater.  Dem delade snällt ut alvedon och halstabletter till mig så jag skulle stå ut. Borde ju såklart ha åkt hem tidigare men det kändes ändå hyfsat efter lite alvedon så jag stannade. 
 
Men inatt...... Fi attans. ... när jag var liten hade jag alltid feber- drömmar . Jag drömde alltid samma sak. Det va fullt med stora bollar i olika storlekar som kom rullande mot mig och i panik försökte jag hoppa undan från dem. När jag vaknade upp så va det alltid svårt att somna om för så fort jag stängde ögonen så började bollarna rulla igen. Vad händer egentligen i hjärnan när man har feber?  Den måste ju gå på högvarv?!!
Jaja,  nu har jag ju inte haft den här drömmen sen jag var liten men inatt återvände den... så obehaglig och så märkligt att man kan drömma samma dröm som för kanske ca 20 år sedan! !!!!! 
 
Det blir sängläge idag och några dagar framåt tydligen.  Jag svettas just nu som en gris och hinkar apelsinsaft som om jag aldrig sett dricka förr.. orkar knappt hålla i glaset,  krafterna är helt bortblåsta och huvudet snurrar.  
 
Jag längtar efter ett fat med sushi. ... vill drömma att det ramlar ner sushibitar från himlen istället för bollar.. 
 
Kram 

Kommentera inlägget här :