Julen .....

publicerat i Allmänt;
Tomten kommer på julaftonsmorgonen. Lika förvånade barn som vuxna när det knackade på dörren. Jag och Daniel hade ju inte "beställt" någon tomte. Så nu är jag helt övertygad om att han finns på riktigt. 
Barnen fick varsin påse sen vinkade han hej då! Jag och Daniel bara stirrade på varandra. 
 
Under granen fanns det också paket. Bland annat denna lilla varelsen. Hon heter naima (kallas naimis).... 
 
Uppdukat till Jullunch. Bara maten som ska fram..
 
Jag, Stina och mamma gick i kyrkan och lyssnade på fin sång av Amanda, trixie och bert. Så fint. Taket lyfte sig nästan när bert sjöng o helga natt. Han har sjungit den sången så länge jag kan minnas varje julafton. Förr var det lite svajigt och man va alltid nervös över om han skulle klara alla höga toner eller ej. Men i år!!! Herregud.... jag fick rysningar på hela kroppen och blev nästan tårögd av hur fint han klarade det. Fantastiskt.. största applåderna ekade på väggarna i kyrkan och man såg hur rörd och glad han blev.. 
 
Julaftonskvällen var vi vid mamma. Paketöppning, kvällspromenad och massa mys.
 
 
Jag hade tydligen varit snäll i år.. fick dessa vackra örhängen och mycket annat fint också.
 
Tomten på tv. Ett måste! Älskar den gamla filmen.
 
Julklappsaktivitet... 
 
Idag fyller Daniel år! Morgonen började bra med sång och paketöppning och frukost. Efter det small det till och han ligger nu invalidos i soffan/sängen med ryggskott. Stackarn...
Det är inte lätt att bli gammal. 😉
 
När man fyller år i den här familjen blir det oftast varm choklad med grädde till frukost... mumsigt.
 
 
God fortsättning och snart är det dags för ett nytt år!
 
Kram

Kommentera inlägget här :