tanka och funderingar som vanligt....

publicerat i Allmänt;
 
Igår var det morsdag.
Jag blev firad med blommor och vi fikade med god rabarberkaka.
Vi har inte egna rabarber än tyvärr, men grannens rabarber hann jag rädda innan han klippte av dem med gräsklipparen. Han brukar ändå inte vilja ha dem så då passar jag såklart på och ta eftersom jag älskar rabarberpaj och rabarberkakor... mumsigt blev det i alla fall med vanlijsås till.
Dagen bjöd även på strålande sol och varmt så på em tog vi en sväng till simbadet och badade lite.
18 grader i vattnet.. lite kallt enligt mig men jag badar ändå inte där även om det skulle vara 22 grader.
Badar bara i HAVET!!!
Men Daniel badade och även Adam hoppade i från kanten, även om han fick lite smått panik och va uppe lika fort igen eftersom det var så kallt.
Han låg på bryggan och skakade och chippade efter andan efteråt så det va nog ingen höjdare. :)
Men sen lekte dem på den lilla "strandkanten" istället och hade skoj me de andra barnen som va där.
En lyckad dag med massa mys!!
 
Funderar på att köpa en bra kamera så man kan börja ta lite bilder.
Och då menar jag en bra stor kamera som alla fotoälskare har..
På Adams match i söndags stod Reine (vilda och Ronjas pappa) och tog massa bilder med sin "dyra" kamera som va stor som ett hus och tog jättefina bilder och bredvid stod jag med min mobilkamera och fotade och försökte fånga min lille son på bild.. blev ju bara små prickar och inte alls fint... hmm. 
Så kanske är värt att investera i en större, så kanske vi börjar ta fler bilder och behåller massa fina minnen på bild.
 
Personliga brev och allt vad det innebär är skittråkigt att skriva och inte alls kul att försöka skriva ihop massa bra saker om sig själv... Hu och fy..
Ibland hoppas jag på att det bara ska dimpa ner ett jobb från något ställe där dem förklarar att dem vill ha just mig, och bara mig så man slapp det här skrivandet och tänkandet...
 
Nu tar jag en paus och hoppas på att få en ledig dag idag så vi kan åka till stan i em och handla lite.
 
puss
 
 

Kommentera inlägget här :