myshelg....

publicerat i Allmänt;
 
Vilken kanonhelg!
Strålande sol, varmt och ledighet.
I lördags satt vi ute på framsidan hela fm.
Sofie kom på besök och vi hade en trevlig pratstund i solen men ett glas vin (eller två)..
När solen bakom huset och skuggan la sig på vår framsida, tog vi våra stolar och flyttade till altanen på baksidan istället, fick några timmars solenergi till.. härligt!
Dock va grannens stora träd i vägen för den riktigt varma solen, men lite strålar föll på oss iaf.
På kvällen blev det grillning. korv och potatisgratäng. mums.
 
Söndagen bjöd också på sol.
Adam va på handbollsträning på fm där Daniel är ledare, Stina hängde me på de så jag passade på att ta en promenad, sen hem och laga mat till den hungriga sportfamiljen som va hungriga som vargar när dem kom hem.
Efter det så började vi plocka lite i trädgårn, la ut myrgift under plattorna och rensade lite ogräs i rabatterna.
Vi har länge varit lite arga på det skuggande trädet som står på grannens tomt som skymmer vår em-sol på baksidan.
Daniel frågade Peter om han har möjlighet att såga ner det, och absolut, han har varit arg på det där trädet han me men aldrig orkat ta ner det eftersom det blir så mycket jobb efteråt att köra bort allt.
Men han skulle gör det en annan dag för just då hade han inte tid.
Yiihhaaaa, tänkte jag.. 
Så gick det en stund och rätt som det var så hör jag en motorsåg och tittar bort mot trädet...
Och visst, där föll den första grenen till marken. :) :)
Han hade visst tid ändå... *lycklig*
Tog ett bra tag att få ner trädet, och efter det va det bara att köra flera lass till "tippen".
4 vändor körde dem med släpkärran för att få bort hela trädet.
Stina och jag hjälptes åt att kratta upp alla småpinnar som blev efter.
Blev så fint!!
Och nu har jag SOL på min altan !!!!!!
På kvällen va vi helt slut efter dagens arbete och orkade inte göra mer än att sitta i soffan och slappa.
 
Idag har jag en obokad jobbdag så här sitter jag och väntar på jobbsamtal.
suck.. så drygt!!
Tur det kommer att bli lite ändringar inom det här systemet snart, för det här är inte kul!!
 
ha en fin dag!
Kram
 
 

Kommentera inlägget här :