kalashelg...

publicerat i Allmänt;
 
Vi har haft kalas hela helgen för Adam som fyller 6 år imorgon.
Gotlandsbesök och andra släktingar och vänner samlades på lördagen för att fira prinsen med paket och tårta.
På söndagen blev det barnkalas med 6 grabbar, oj oj oj, vilket liv...
Måste erkänna att jag tittade på klockan många gånger för att se om kalastiden började lida mot sitt slut snart..
Men huvudsaken va att Adam hade skoj och var nöjd med sitt kalas...
Har kännt mig hängig hela helgen och igårmorse vaknade jag med feber och ont i halsen.
Blir hemma några dagar nu..
Har lärt mig från andra gånger jag varit sjuk..
Då har jag gått och jobbat ialla fall och kämpat på för att inte få massa sjukdagar och mindre pengar..
Men de är ingen bra ide, man blir bara mer sjuk då och ger aldrig kroppen en chans att bli frisk..
Så nu har jag tagit några dagar "ledigt" för att bli frisk så kroppen får återhämta sig..
Inte mitt problem att det inte finns några vikarier på jobbet...
Alla har rätt att vara sjuka och hemma för att bli friska... så de så...
 
Strålande solsken idag igen.
Satt på trappen igår några timmar och solade..
fick lite färg på näsan och framförallt frisk luft i min rossliga hals...
Får se om jag orkar ut idag också en stund i vårvädret...
 
Funderar på om jag ska läsa till lågstadielärare...
Låter spännande...
tål att tänkas på!!!
 
kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mamamama:

tack för en undabar helg och massa me gott o trevlit sällskap, stor som små. bra att du tar hand om di o int tänka på andre när du är sjuk. kry på di hjärtat älska di, puuuusss

Kommentera inlägget här :