23 December...

publicerat i Allmänt;
Barnen är vid grannkompisarna och leker, Daniel jobbar och jag har tvättat och fixat julskinkan i ugnen.
När det är så tyst i huset och det enda som hörs är julmusik så kom faktiskt en liten tår på kinden.
Kom att tänka på dem som inte är med oss längre, dem som man inte kan få träffa mer och önska god jul till.
Julen är en fin tid men samtidigt kommer många minnen från tiden med dem som inte finns mer.
Jag fick en liten kyrka av mormor för några år sedan, den kyrkan var min morfars och den stod alltid hemma hos dem på julen. Den stod alltid på bordet i soffhörnet med fint ljus i och om man vred på en liten knapp så spelade den så vackert. Nu är kontakten trasig och lyset fungerar inte men jag har lagt in en liten ljusslinga på batteri i den så den lyser i alla fall här hemma där den står på byrån i mitt hem. Spelverket är också trasigt och den har inte gått att spela på på två år. Men idag gick jag förbi den och den plingade till som om någon precis vridit på knappen. Först såg jag ut som ett frågetecken och stod bara och glodde på kyrkan och väntade mig se ett spöke bredvid den. Sen blev jag glad och ändrade min tanke på ett spöke till att det nog va någon annan som ville att den skulle plinga lite för mig. Tack <3 
 
Så ikväll ska jag gå till kyrkogården, tända massa ljus och bara sitta en stund på bänken som finns där,
Tänka på alla fina minnen och önska GOD JUL till både pappa och morfar <3
 
God Jul!!!
kram
 

Kommentera inlägget här :