det går framåt...

publicerat i Allmänt;
 
Oj va längesen jag skrev några rader här på bloggen.
Jag har haft ganska mycket att pyssla med och många tankar att brottas med så därför har jag inte lagt någon energi på att skriva och berätta om vad som händer när jag själv inte ens vet vad/hur/när/om allt kommer att falla på plats..
 
Men till att börja med så har jag varit på arbetsintervju på Gotland och JA jag fick jobbet.. :)
Ett nytt äldreboende ska öppnas och jag kommer att få vara med och starta upp alltihopa från grunden..
Både spännande och läskigt på samma gång eftersom jag bara har erfarenhet av att jobba där andra redan har bestämt hur det ska vara och hur det ska gå till.
Kommer bara att arbeta på timme första månaden eftersom det inte finns några boende på plats så har ingen aning om hur mycket jobb det blir den första tiden.
Men ett steg närmare målet i alla fall..
 
Imorgon kommer mäklaren och bilder på huset ska tas för att sen läggas ut till försäljning.
Mitt fina underbara radhus ska säljas, hade jag kunnat så hade jag tagit med mig huset eftersom jag älskar mitt boende.. Men man kan inte haka upp sig på ett hus och just nu vill vi inget annat än att få det sålt till ett bra pris.
 
Idag ringde min nuvarande chef..
Han hade fått in min ansökan om att få avsluta min tjänst och han sa att han tänkte godkänna det så som jag hade önskat. Han godkände även min önskan om att få ta semester sista veckan så jag inte skulle behöva jobba en vecka efter min föräldraledighet och sen sluta.
Undrar om han vill bli av med mig eller om han bara kände för att vara lite snäll... :)
Han tyckte dock det va tråkigt att jag ville sluta... MEN de tycker inte jag... 
Kommer absolut att sakna mitt jobb och mina arbetskamrater men absolut inte organisationen inom bemanningen, den kommer det bara bli en lättnad att slippa.
Så i Torsdags jobbade jag min sista dag på mitt jobb.. :( 
Vet inte om det känns tomt eller bara skönt?!!
Kommer i alla fall gå ner dit nu någon dag och säga hej då till alla och kanske bjuda på lite gottis av något slag..
Måste ju ha lite kramkalas med alla jag tycker om.. (även me dem jag tycker mindre om :) )
 
Ja längre än så har vi inte kommit i vårat stora projekt med flytt...
Men allt kommer nog ordna sig så småning om...
 
puss
 

Kommentera inlägget här :