liket lever...

publicerat i Allmänt;
 
I Lördags jobbade jag kväll så på fm så fixade vi i trädgårn och jag lekte med Stina.
Vi lekte hästar som sprang omkring och hoppade över hinder och hade skoj.
Dock blev jag alldeles slut efter lekandet och stod och flåsade som bara den och fick knappt någon luft.
Började även känna mig lite febrig och trött, men tänkte inte mer på de utan cyklade iväg till jobbet..
Jobbade i hemtjänsten den kvällen vilket inte gjorde saken bättre då jag kommit fram till att jag är väldigt känslig för att först vara ute i kall luft sen komma in till någon i ca 10 min i värmen för att sen gå ut i det kalla igen och sen vidare in igen.. Detta gjorde ju att jag bara kände mig mer och mer febrig..
Efter några timmar hade jag sån feberfrossa att jag skakade som ett asplöv..
Tog mig hem och proppade i mig alvedon för att sen avsluta jobbtidens 2 kvarvarande timmar.
Nu undrar ni säkert varför jag inte tog mitt pick och pack och gick hem från jobbet?!!
Ja så här är det, hemtjänsten här har inga vikarier, man är två stycken som jobbar på kvällen, hur får man tag på en vikarie på en lördagkväll för några ynkliga timmar????
Så som den snälla människa jag är kämpade jag på och fullföljde mitt pass..... kastade mig på soffan när jag kom hem med feber och en smygande smärta på ena sidan av ryggen.
Tog min värmefilt och kröp ner i sängen..
Sen började h'''vetet.. Kunde inte ligga på ena sidan för då krampade det i hela ryggen när jag andades, så fort jag rörde mig gjorde det ont och sömnen den natten kunde jag nog räkna till 2 timmar sammanlagt.
På morgonen orkade jag inte längre och fattade att något måste vara FEL....
Min älskade Daniel fixade barnpassning och tog mig till akuten i Östhammar..
(tack gode gud för små akutmottagningar. Man får prata med folk direkt och komma in på ett rum direkt och vänta ca 20 min på en läkare).. 
Domen... lungsäcksinflammation!!!
Fick mediciner för de och sen hem och vila... 
På bara några dagar blev andningen lättare och idag känner jag mig mycket bättre..
bortsätt från feberklådan som sitter i som vanligt...
Bär för tillfället mössa då jag inte står ut med att se mitt eget hår.
Har inte kunnat kamma mig på 4 dagar och inte heller tvättat håret pga klådan..
så idag gömmer jag mig i min brynäsmössa och hoppas på att kunna ta mig in i duschen imorgon..
INGEN fattar hur denna klåda är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
På fredag kommer MAMMA!!
Som jag saknar henne. 
" Mamma jag svär
Att jag alltid med mig bär
de kloka ord du en gång sa
till mig vareviga da´ "
Puss
<3
 
 

Kommentera inlägget här :