cykla inte vintertid!!!

publicerat i Allmänt;
 
sjuk...
Förkyld och ont i kroppen.. usch..
Att jag har ont i kroppen beror nog lite på min dumma ide att ta cykeln till jobbet i söndags.
Såg att det va halt tidigt på morgonen men tänkte att jag tar det lite försiktigt..
och jo, det gick ju bra att cykla till jobbet men på hemvägen så såg det torrt och fint ut på vägen och jag tänkte inte alls på att det faktiskt kan vara halt ändå.
Så jag klarade mig nästa hela vägen hem på rak och fin väg men precis här utanför grannens dörr där vägen svänger försvann bakhjulet på cykeln och krach..
Där låg jag och sprattla som en skalbagge..
Eller nja, lika fort som man ramlar är man uppe igen för det är ju så pinsamt om någon skulle ha sett..
Men ont fick jag, hela knät uppskrapat, en lårkaka och en blå arm..
Slog även i huvudet en aning tror jag (hade jag hjälm?...NEJ) Idiot!!!
Så nu är cykeln undangömd för detta år och jag sitter nu här med min ömma kropp..
Aajjjj!!!
 
Och vet ni då?, det närmar sig julfest med daniels jobb, och vad händer,? Jo jag blir sjuk såklart.
vilar en förbannelse över denna julfest...
Men håller tummarna på att jag hinner tillfriskna innan fredag!!!
 
Puss

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av maamma:

ja du lille hjärtet, de är allt BRA med hjälm, då hade du int haft ont nu :) bra att cykeln är inställd nu då!! puss puss älska di

Kommentera inlägget här :