en vanlig dag...

publicerat i Allmänt;

kolla in vårat nystädade kylskåp. Alla hyllor är skinande rena efter förmiddagens storstädning i detta annars bortglömda skåp vad det gäller städning.
DOCK, ekar det tomt på matvaror i detta hus just nu så imorgon ska jag handla.
Finns nästan inget trevligare än ett proppfyllt kylskåp med massa fina grönsaker och goda maträtter.
just nu är ett paket korv och några matlådor det enda som finns hemma för tillfället.
Men det är RENT...



lite påskkänslor har även infunnit sig i detta hus.
I hallen möts man av denna flygande häxa, dock vet jag ännu inte om det är där hon ska hänga eftersom hon redan skrämt mig riktigt ordentligt två gånger.
Idag när jag stod i köket så fick jag syn på en skugga i hallen som rörde sig, och tro mig jag skrek till och hjärtat slog några extra slag just då. Men ganska snart insåg jag att det var den förbannade häxan som jag lyckats peta till när jag gått förbi i hallen så att hon kom i gungning och från köket såg ut som en människa som kom gående i hallen. usch..
Andra gången hon skrämde mig var när jag stod med ryggen åt henne och sen vänder mig om och slår näsan i kvasten.
Så ska nog flytta henne till ett mer mindre utsatt ställe där man inte är lika ofta.



på trappan lyckades jag och barnen få ihop ett litet färgglatt påskris.



nu på kvälllen efter att jag lagt barnen så kom det såna konstiga och tråkiga känslor flygande på mig och jag kände mig som en otroligt dålig mamma och allmänt kass på allting.
jag vill inte vara arg på mina älskade barn men ibland blir det bara för mycket och jag ryter till för minsta lilla grej känns det som.
Men men, ska gråta en skvätt över de nu och sen ta nya tag imorgon igen.

KRAM





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mam:

jättefint ble de ju!!! jo du häxor är int å lek me när de flyga som de vill!!! hahaha. häng henne nån annan stans. Naij du är en jättefin och bra mamma, klart man få va arg när de int "lyda", men de känns i hjärtet elle hur? de kalles för uppfostran, hjärtat! älska Di.puss

Kommentera inlägget här :