både glad och inte glad...

publicerat i Allmänt;

ja jag kan erkänna att jag nog är inne i en deppig period just nu.
Jag kan sitta och gråta för minsta lilla sak.
Känslig som bara den och har inte lust med något.
Vet inte om det beror på för mycket jobb, saknaden av en gotländsk sommar, saknaden av vänner, öm i magen...ja listan kan göras lång tror jag.
Men men, jag biter väl ihop som vanligt och försöker vara som vanligt, i alla fall bland folk.
sen om det brister här hemma med tårar och trötthet, de får väl gå då.
På jobbet är jag i alla fall söta-rara-goa-lilla gotländskan, vet inte hur jag lyckas hålla humöret uppe där, men att gå ut och räkna till 10 några gånger och lugna ner mig tillhör mina vanliga rutiner.
Igår skrattade jag i alla fall så jag höll på att dö när vi satt och fikade med några boende.
tanten: kolla, jag har ett långt och ett kort ben. ( jag såg att hon menade byxbenen men de andra såg inte de så dom trodde hon menade sina ben)
Jag: jo titta, men de kan vi ju fixa till.
Tanten: ja jag skulle ju kunna kapa de ena benet lite.
gubben: nej herregud, gör inte de, de gör nog jävligt ont.
Jag har då redan börjat skratta lite eftersom jag förstår att dem pratar om olika saker.
Tanten: jag menar förstås byxbenen.
gubben: jaha, ja vilken tur för dig.
Sen drog gubben en historia om igelkotten som klev på rotborsten (kommer inte ihåg den) men jag skrattade så tårarna spröt och alla andra börjad skratta åt mig eftersom jag inte kunde sluta skratta.
Så de glada stunderna på jobbet tar lätt över de jobbiga, så jag trivs väldigt bra på jobbet..
:)

På lördag är jag ledig och då ska det vara SOL..
Hoppas hoppas på att det är sant..

Nu ska jag göra mig klar för ett roligt pass på jobbet.
kan ju hoppas på någon rolig historia igen så jag kan få skratta lite.

Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madelene:

Kram till fina du!

2:a kommentar, skriven , av mamm:

älskade hjärtat Du måste ta de lugnt och vila, äta o dricka klokt, Du vet hur jag kan tjat om de annars:) Tur att "gubba" o "tanta" kan skoj upp di på jobbe. Älska Di pussssssss

Kommentera inlägget här :