den smygande sockertjuven...

publicerat i Allmänt;
 
Att man kan ha såna dagar då man bara vill bosätta sig i en stor skål men godis och bara glömma bort att man har saker att göra.. En sån dag har inträffat här hemma hos mig idag.
Problemet är bara de att jag inte har tillgång till den där stora godisskålen just nu. Allt vad sötsaker heter finns inte i detta hushåll just idag när jag behöver det som mest.
Och att äta onyttigt på en vardag är ju inte heller ok, om man ska följa reglerna här hemma.
Men just nu har jag stor lust att slänga dessa regler i väggen och bara sätta tänderna i en stor god chokladkaka som bara smälter i munnen.
Affären ligger bara ett stenkast här ifrån och det är så lätt att bara hoppa på cykel och trampa dit och välja och vraka bland godsakerna i godishyllan.
Men de kan jag ju inte göra när jag strängt och tydligt säger till mina barn att bara äta gottis på helgen.
Men eftersom mina barn är på dagis och jag absolut inte har någon anledning till att säga till dem att jag ätit godis på en torsdag så överväger jag starkt att synda en dag som denna.
Vi får väl se om samvetet kommer i fatt och tar över eller om den stora godisråttan vinner!!
 
 

Kommentera inlägget här :