så här ligger det till...

publicerat i Allmänt;

Hemma i mitt eget hem efter 2 nätter på lasarettet.
Det är först när man är ifrån familjen ett tag som man fattar hur bra man har det hemma.
Har gråtit,längtat och varit alldeles förvirrad under dessa 2 dagar.
Dagens ros till alla gulliga och söta sjuksköterskor, undersköterskor och doktorer som jobbar för att göra det bästa utav situationen för alla människor..

Har överträffat mig själv med att genomgå en magnetröntgen..
(man åker in i ett stort rör och ska ligga där i ca 1 timme och ta massa röntgenbilder.
och eftersom jag inte gillar trånga utrymmen var detta ingen höjdare kan jag lova.
Men med hörlurar där jag kunde lyssna på radio och ögonen stängda hela tiden så gick det ok.

Men nu är det ju då så att jag har satt alla läkare i hårt arbete eftersom mina röntgenbilder förbryllar dem..

Lika bra att berätta hur det ligger till för alla så ni vet vad som pågår..
För ca 3 veckor sen gjorde jag ultraljud eftersom jag hittat en knöl i magen..
Fick då svaret att det troligen var en 10 cm stor cysta på höger äggstock..
jaha, inbokad för operation i början på januari blev det då..
Men i helgen hade jag så ont och det kändes som magen skulle spricka, så fick en akuttid på lass igen.
gjorde samma ultraljud igen men då såg det inte ut som innan,
knölen hade flyttat på sig och va nu ännu större...
Kan jämföra det med att min mage ser ut att vara gravid i ca 5 månaden.
Men tyvärr är jag inte gravid!!!!
Så eftersom jag hade buksmärtor blev jag inlagd för att medicineras och lindra smärtorna..
Sen satte det igång, den ena underssökningen efter den andra.
blodprover, röntgen, skrapning, ultraljud och gynundersökning igen..
Så idag fick jag domen, troligen en tumör "med största sannolikhet godartad"...
Men för mig är en tumör en tumör och det känns såklart som att jag ska dö..
Så nu väntar jag på att alla läkare från alla olika avdelningar ska kontrollera mina bilder igen och komma fram till vem som ska utföra operation på mig..

Ja, jag är rädd, förvirrad, ledsen...
Men samtidigt glad över att få vara hemma med min älskade familj.
Och imorgon kommer mamma, mumma, Elvira och alva för att fira stina som fyller år i helgen,...
Och jag ska bara för en stund glömma allt skit som händer just nu och njuta utav dagarna med mina underbar släktingar och familj..

KRAM

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Julia:

Men älskade du!! :(

Ta tillvara på helgen och njut så mycket du bara kan! Så hoppas jag att ni ännu kommer nästa helg? Älskar dig!!! puss <3

Kommentera inlägget här :