Mina barn lär sig något nytt varje dag....

publicerat i Allmänt;

Stina har kommit på att det är jättekul att gå omkring ute i snön nu när vi är ute.
Förut har hon mest suttit i vagnen och åkt omkring men nu traskar hon på som bara den.
Så igår när vi lämnade Adam på dagis så gick hon hela vägen hem.
I vanliga fall tar det ca 5 min för oss stora att gå till dagis men igår tog den 25 min för mig och Stina att komma hem.
Men de gjorde absolut inget eftersom vi ändå inte hade någon tid att passa, så vi traskade på och stannade lite då och då för att titta på allt som hon hittade på vägen.
Snöklot, stenar, grenar, bilar, skräppapper och fåglar var så spännnande.
Men hem kom vi och allt gick bra ända tills vi kom fram till våran snöhög här utanför där stina skulle böja sig framåt för att ta upp en pinne och tippade framåt och ramlade med ansiktet rakt ner i snön.
Många krokodiltårar och en skrapad näsa blev det.

Idag har vi besiktat bilen i Tierp!
Det gick bra..
Sen hem och käkade hamburgare och korv på grillen
(ingen matlagningslust i detta hus idag)..
Så nu har det blivit zumba i 40 min istället för 20...

Adam håller på att lära sig att sova utan napp på kvällen nu och det har gått ganska så bra nu de här två kvällarna..
Men det e gnäll och inte alls lätt att somna utan den där pluggen..
Men tillslut så somnar han ju och sover oftast bättre hela natten nu än vad han gjorde förut med napp :)
Adam har tyvärr lärt sig att säga fan!!!
På förra handbollsmatchen som vi var på så råkade Tobbe blir lite arg och inte tänka på vad han sa utan skrek fan..
Min lille son som satt framför honom reagerade snabbt och strax efter skrek han samma sak..
Så nu ska jag försöka få honom att förstå att man inte säger så.....
hhmmm!!

På lördag ska jag och min lilla familj åka och bowla..
Hoppas det blir roligt och att barnen kommer att gilla det :)

Nu ska ringa min kära mamma!

Kommentera inlägget här :