plockat och städat och myst i SOLEN!!

publicerat i Allmänt;

ja, nu mår jag som jag förtjänar efter en hel påse lösgodis och lite chips..
Att jag aldrig lär mig att äta lite och sen spara resten till en annan dag..
Men men, bättre att äta upp allt på en gång så slipper jag det sen :)

Idag har vi varit ute i det fina höstvädret nästan hela dagen.
Adam och Stina har lekt i sandlådan och åkt rutschkana.
Stina tjuter av glädje när hon får åka kana. Söta barn.
Sen tog vi även en promenad och kollade på alla änder i vattnet.
Även då tjöt stina av glädje när alla fåglar kom mot henne. Hade hon varit lös och inte suttit i vagnen hade hon så klart tagit tag i dem och antagligen ryckt alla fjädrar av dem eftersom att hon e lite hårdhänt med djur.
Mormors katt vet hur det är att hamna i Stinas våld.. Pälsen är så mysig att dra i och svansen är ett bra handtag enligt henne.. Adam e då tvärtemot, han är så försiktig och mysig med alla djur som man kan klappa och gosa me... Men men, nog pratat om djur, en mysig dag har det varit i alla fall.
Jag har städat på balkongen också så nu e det rent och snyggt där och alla utemöbler är på plats nere i källaren inför vintern..
Vi skulle behöva ha ett förråd till med tanke på hur mycke saker det finns i det som vi har nu. FULLT...Men snart ska jag leta fram alla jul och adventsaker där nere så då blir det till att rensa ur lite för att komma in till dem lådorna som står längst in..
Julmusiken har jag redan invigt för detta år också..
Igår dansade jag och adam till "hej tomtegubbar slå i glasen".. hehe, riktiga julkänslor kom fram kan jag lova.. inte långt kvar nu tills alla tomtar ska upp :)

Tittar just nu på cirkus Möller..
usch vilket kasst program enligt mig. Inte alls kul, men i väntan på idol så kan jag väl slötitta lite iaf.
Jag har gjort min plikt som "gotlänning" och röstat på Olle, även om han inte va superbra idag.. Men men..

Ha en mysig fredagkväll alla!

Kommentera inlägget här :